Strategi för rörligt innehåll
Brännland Iscider gör ett helt fantastiskt sött vin i sitt cideri i Vännäsby utanför Umeå. Electric har under flera år, tillsammans med Brännland Isciders byrå, producerat rörligt innehåll löpande. Ett långsiktigt arbete med rörligt innehåll för med sig många fördelar, exempelvis:
- företaget bygger upp en publik i rörliga kanaler (sociala medier och Youtube), som förväntar sig kvalitetsinnehåll
- det blir lättare att skapa rörligt innehåll då rutiner skapas och återanvändbart filmat material finns.
Exempel på innehåll
Det video-innehåll vi har skapat åt Brännland Iscider har handlat om några strategiskt valda ämnen och teman. Men det har också funnits ett mått av testning för att se vad som fungerar. Några exempel:
- Dokumentation av pågående projekt
- Säsongsbetonade "berättelser" om vad som händer i företaget
- Större nyheter
- Filmer som förklarar dryckens sammanhang, hur man parar den med mat eller gör drinkar
- Gästspel och cross-promotion med andra i branschen